عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید دایره انتخاب خود را گسترده‌تر کند و از مشاوران کارآزموده تر استفاده کند، زمان به زودی از دست می رود ،صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم وعده وام ازدواج و وام تولید توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ 13 August 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: فریدون عباسی دوانی در نشست علنی امروز( یکشنبه 22 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران، گفت: امروز 22 مرداد ماه روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی است، از تمام آحاد ملت ایران سپاسگزارم که در چارچوب تشکل های قانونی تاکنون صبورانه کاستی‌ها را برطرف کرده اند و امیدوارم قوای سه گانه به گونه‌ای رفتار کنند که رفع مشکلات مردم در اولویت باشد تا در آینده شاهده مشارکت اجتماعی بیشتر مردم در پیشرفت کشور باشیم.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس ادامه داد: پیشاپیش سال گشت ورود آزادگان سرافراز را به میهن اسلام را ارج نهاده و خداوند را برای عزتی که به ما داد شاکر هستیم؛ نزدیک به 20 سال است که سیاسیون در جامعه ما روش سعی و تلاش را در مد نظر قرار داده‌اند و روش سعی و خطا را در پیش گرفته‌اند و بدون مدون کردن نظریه‌های اجتماعی و اقتصادی و با پایمال کردن گذشته و فرار به آینده شعاری بدون پشتوانه علمی شخصیت‌هایی که فرصت کافی برای کسب مهارت نداشته اند را در راس اجرایی کشور می‌گمارند، استمرار این روش نا کارآمد و بدون راهبرد بی تردید ما را در اینده با مخاطراتی جدی تر روبرو خواهد کرد.

وی بیان کرد: لازم و ضروری است علایق و سلائق مختلف در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قانون اساسی را مبنا قرار داده و تشکیلات دائمی خود را با اعلام اساسنامه، مواضع و نظریه‌های دقیق فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی و انچه دستاورد فکر مثبت بشری است را بنا نهاده و از عَلم کردن شخصیت‌هایی که ظرفیت های لازم حکمرانی را ندارند پرهیز کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: حوادثی که در ۲۰ سال اخیر شاهد آن بوده ایم ریشه در عدم توجه به آموزش و پرورش به خصوص به محور اصلی آن یعنی انتخاب نامناسب معلمان و غافل شدن از حفظ کرامت آنان دارد.

وی تصریح کرد: در این روزها که دشمنان کشور تمام توان علمی و تجارب شیطانی خود را برای از بین بردن اقتدار ایران به عنوان کالبد اسلام ناب به کار گرفته اند باید لشکر اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه با حل مشکلات کشور آشتی کنند، دنیای تولید و استکبار ستیزی را بلندتر از گذشته فریاد بزنند.

این نماینده مجلس ادامه داد:دولت باید دایره انتخاب خود را گسترده تر کند و از مشاوران کارآزموده تر استفاده کند،زمان به زودی از دست می رود ،صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم وعده وام ازدواج و وام تولید توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم.

نماینده مردم کازرون یادآور شد:اگر لایحه بودجه می آورید و مجلس آن را تصویب می کند،درصدی را برای سفرهای استانی بگذارید و به آن پایبند باشید،در غیر این صورت نوشتن برنامه ۵ ساله هفتم و لایحه های بودجه در ۵ سال چه معنایی دارد؟اگر نظریه اقتصادی مطابق با حل مشکلات اقتصادی خود نداشته باشیم روش اجرای مناسب و انتخاب افراد شایسته و کاردان برای اجرا نخواهیم داشت و شرایط فعلی همین می شود که مردم ناراضی هستند.

وی در ادامه افزود: کلمه ترک فعل که این روزها از این مجلس شروع شده است نباید باعث تضعیف دستگاه اجرایی کشور شود، از رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم، دادستان‌ها و قضات را به این مهم توجه دهند.

این نماینده مردم ادامه داد: نمایندگان مجلس، بیایید به وظایف قانونگذاری بیشتر از قبل توجه کنیم، فشار مضاعف را تحمل کنیم و کاستی‌های حوزه انتخابیه را با پیگیری برطرف نماییم و تلاش کنیم مدیران دولتی مسئولیت پذیرتر و شجاع شوند تا کار مردم در روال منطقی، قانونی و با زمان بندی مناسب حل شود. در شرایط فعلی اقتصادی تهدیدات موجود و پیش رو نیاز است که مطالبه‌گران اجتماعی واقعی توقعات مردم را بالا نبرند و موارد قابل اجرا و شدن را با شورای برنامه ریزی فرمانداری ها مطرح و با آنها همکاری کنند.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات تحسین برانگیزی در ۴۴ سال گذشته در کازرون و کوچنار انجام شده که نمادی از آنها ایجاد شهر قائمیه است،ضمن قدردانی از همه اقدامات مثبت مواردی را یادآور می شوم،در بودجه ۱۴۰۳ به مدت حداقل ۱۰ سال آسیب هایی که طی ۱۵ سال اقدامات مثبت راه سازی و صرفه جویی در سوخت به محیط زیست و جنگل های ذخیره‌گاه زیست‌کره ارژن و پریشان وارد شده جبران شود، ستاد هماهنگی احیای دریاچه پریشان با مسئولیت محیط زیست فعال شود، خسارت وارد شده به اقتصاد منطقه کازرون در اثر تغییر مسیر جاده در سال ۱۳۴۳ و انتقال آب به استان های دیگر و عدم تکمیل سد نرگسی ،تونل محرم و پتروشیمی کازرون جبران شود،برای مبارزان با بیسوادی و استکبار و مدافعان مرزها و امنیت اهمیت بیشتری قائل شویم و از بزرگان عشایر ، روستایی و شهری قدردانی درخور اقدامات آنان به عمل آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار